Ostatnio na naszym blogu: LUKARNA W DOMU JEDNORODZINNYM – POZWOLENIE CZY ZGŁOSZENIE

tel. 691 271 454

e-mail: kontakt@ototwojdom.pl

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Oto Twój Dom

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy Oto Twój Dom, działający podadresem: ototwojdom.pl, prowadzony jest przez ARIKON SP. ZO.O., zsiedzibą przy: Czartoryskiego 33/6, 51-126 we Wrocławiu, działający podnumerem NIP: 8952233514, REGON: 389903120.
  2. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów wsklepie internetowym Oto Twój Dom, aw szczególności zasady itryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
  3. Wzakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, októrym mowa wart. 8 ustawy oświadczeniu usług drogą elektroniczną zdnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z2020 r. poz. 344, zezm.).
  4. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się zpostanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
  5. Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej wmomencie złożenia zamówienia.
  6. Każdy Klient ma możliwość zapoznać się zRegulaminem wkażdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu ototwojdom.pl whiperlink „Regulamin". Regulamin można wkażdym czasie pobrać iwydrukować.
  7. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu ototwojdom.pl odnoszące się do produktów (łącznie zcenami), nie stanowią oferty wrozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego zdnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z2020 r. poz. 1740, zezm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, wmyśl art. 71 Kodeksu Cywilnego zdnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z2020 r. poz. 1740, zezm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna wskazanego Towaru za cenę ina warunkach określonych wopisie.

2. DEFINICJE

3. PRZYJMOWANIE IREALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się zniniejszym Regulaminem ijego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
  2. Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego Formularza Zamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: ototwojdom.pl lube-mailowo na adres kontakt@ototwojdom.pl, 7 dni wtygodniu, 24 godziny na dobę.
  3. Zamówienie Towarów realizuje się wnastępujący sposób: Należy wypełnić formularz dostępny po kliknięciu przycisku "kupuję" na stronie produktu. Następnie na wskazany adres e-mail zostaje wysłana faktura. Po jej opłaceniu produkt zostaje wysłany bezzwłocznie kurierem, lubzostaje bezzwłocznie przygotowany do odbioru wsiedzibie firmy.
  4. Przedsiębiorcy, uznani za tzw. Przedsiębiorców na prawach konsumenta (patrz: definicja „Konsumenta" wniniejszym Regulaminie), zawierający umowy po 1 stycznia 2021 r., będą musieli zaznaczyć, już wchwili składania zamówienia Towarów, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.
  5. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mailem, podany wFormularzu Zamówienia.
  6. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym: a. wprzypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze - rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę. b. wprzypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym - rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu.
  7. Zamówienia złożone wSklepie są realizowane wgodzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, wgodzinach, od 08:00 do 16:00). Zamówienia złożone wdni robocze po godz. 16:00, wsoboty, niedziele lubświęta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  8. Klient otrzyma wiadomość oprzyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy oprzyjęciu oferty. Zchwilą jego otrzymania, przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
  9. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta zostanie również wysłana faktura VAT.
  10. Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta zeSklepem są: a. E-mail - kontakt@ototwojdom.pl b. Telefon - 691271454
  11. Podana wzamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić (cena brutto). Zawiera ona należny podatek oraz koszt dostawy.
  12. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się wSklepie, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży, przeprowadzania iodwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania wnich zmian, zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa.
  13. Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, opisaną wustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta otym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.

4. DOSTAWA IKOSZTY TRANSPORTU

  1. Realizacja wysyłki zamówienia wSklepie odbywa się za pośrednictwem: kuriera
  2. Zamówienia składane wSklepie są realizowane wyłącznie wdni robocze. Zamówienia składane wsoboty, niedziele iświęta będą zrealizowane najbliższego dnia roboczego.
  3. Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi zwykle: 5 dni roboczych. Na czas oczekiwania składa się czas realizacji zamówienia, awięc skompletowanie projektu do zamówienia oraz przewidywany czas dostawy.
  4. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia wynikające zwiny przewoźnika.
  5. Podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez kuriera, Klient powinien wjego obecności dokładnie sprawdzić zawartość ikompletność przesyłki, stan opakowania zewnętrznego oraz stan zamówionego Towaru. Wprzypadku uszkodzenia przesyłki Klient powinien sporządzić wraz zkurierem protokół szkody, wdwóch jednobrzmiących egzemplarzach podpisanych przez Klienta ikuriera.
  6. Istnieje możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru wSklepie stacjonarnym, podadresem: Czartoryskiego 33/6, 51-126 Wrocław.

5. REALIZACJA PŁATNOŚCI

  1. Wramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
    1. za pobraniem – przy odbiorze przesyłki;
    2. przelewem;
  2. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie, wterminie do pięciu (5) dni roboczych, od daty złożenia zamówienia. Wprzeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca izamówienie zostaje usunięte zsystemu. Wtytule płatności wystarczy podać tylko numer faktury. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu otym fakcie obsługę Sklepu.

6. REKLAMACJA

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność ztytułu rękojmi za wady fizyczne iprawne Towaru, wzakresie określonym wart. 556 inastępne ustawy Kodeks Cywilny zdnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z2020 r. poz. 1740, zezm.).
  2. Wada fizyczna Towaru polega na niezgodności sprzedanego Towaru zumową, co ma miejsce, gdy:
    • Towar nie posiada właściwości, które powinien mieć zewzględu na cel umowy, wynikający zokoliczności lubprzeznaczenia;
    • Towar nie ma właściwości, októrych Sprzedawca zapewniał Klienta;
    • Towar nie nadaje się do celu, októrym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, aSprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
    • Towar został wydany Klientowi wstanie niezupełnym.
  3. Wada prawna Towaru zachodzi wówczas, gdy Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie wkorzystaniu lubrozporządzeniu wynika zdecyzji luborzeczenia właściwego organu.
  4. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie oobniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie tonie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniany lubnaprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lubusunięcia wady.
  5. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może również żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
  6. Konsument może, zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady, żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności zumową wsposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów wporównaniu zesposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
  7. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  8. Reklamacje dotyczące Towarów, mogą być zgłaszane:
    • a. na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy;
    • b. pocztą elektroniczną, na adres e-mail wskazany wpotwierdzeniu złożenia Zamówienia.
  9. Reklamacja powinna zawierać:
    • a. dane osoby składającej reklamację (imię inazwisko, adres korespondencyjny, opcjonalnie – adres e-mail inumer telefonu kontaktowego);
    • b. wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
    • c. numer faktury oraz datę zamówienia
  10. Klient, realizujący uprawnienia wynikające zrękojmi, dostarczy wadliwy Towar, na koszt Sprzedawcy, na adres: Czartoryskiego 33/6, 51-126 Wrocław.
  11. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji wterminie czternastu (14) dni od dnia jej otrzymania.
  12. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona, Sprzedawca zobowiązuje się wymienić wadliwy Towar na wolny od wad,usunąć wadę, lub zwrócić środki wterminie czternastu (14) dniu od dnia zgłoszenie reklamacji przez Klienta.
  13. Wprzypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności wterminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, zzastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru zpowrotem lubdostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania.
  14. Jeżeli Konsument zażądał wymiany rzeczy lubusunięcia wady albo złożył oświadczenie oobniżeniu ceny, określając kwotę, októrą cena ma być obniżona, aSprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania wterminie czternastu (14) dni, uważa się, że żądanie touznał za uzasadnione.
  15. Roszczenie ousunięcie wady lubwymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się zupływem roku (1), licząc od dnia stwierdzenia wady.
  16. Powyższe przepisy nie wyłączają możliwości udzielenia przez Sprzedawcę gwarancji na zakupione Towary, co przewiduje osobny regulamin gwarancyjny.

7. PRAWO ODSTĄPIENIA

  1. Zgodnie zustawą oprawach konsumenta zdnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz.U. z2020 r. poz. 287, zezm.), Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych wSklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, wterminie czternastu (14) dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu przez Konsumenta wystarczy wysłanie oświadczenia, przed jego upływem.
  2. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie oodstąpieniu od umowy.
  3. Oświadczenie oodstąpieniu od umowy należy wysłać na adres: Czartoryskiego 33/6, 51-126 Wrocław.
  4. Konsument zwróci Sprzedawcy Towar wterminie czternastu (14) dni od dnia, wktórym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  5. Zwrotu Towaru należy dokonywać na adres Sprzedawcy: Czartoryskiego 33/6, 51- 126 Wrocław.
  6. Sprzedawca, wterminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia oodstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, wtym koszt dostarczenia Towaru, przy czym zwrot płatności nie nastąpi, do chwili otrzymania Towaru zpowrotem lubdostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
  7. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
  8. Konsument nie ponosi kosztu zwrotu Towaru Sprzedawcy.
  9. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi wodniesieniu do umowy:
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lubsłużąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument, wznaczeniu przyjętym na potrzeby niniejszego Regulaminu (patrz: definicja „Konsumenta").

8. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

  1. Wprzypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
    • Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić zwnioskiem omediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.
    • Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek orozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.
    • Bezpłatnej pomocy miejskiego lubpowiatowego rzecznika konsumentów.
    • Internetowej platformy ODR.
  2. Niniejszy rozdział zatytułowany „Pozasądowe rozwiązywanie sporów" nie znajduje zastosowania wobec jednej kategorii osób, opisanych wniniejszym Regulaminie jako Konsumenci, tzw. „Przedsiębiorców na prawach konsumenta", która weszła wżycie dla umów zawartych od 1 stycznia 2021 r. Wobec tego, dla wszystkich umów, rozdział ten stosuje się jedynie wobec podmiotów należących do tzw. kategorii Konsumenta sensu stricto.

9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez niego, danych osobowych, wcelu realizacji iobsługi zamówienia, przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych, wrozumieniu art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego iRady (UE) 2016/679 zdnia 27 kwietnia 2016 r. wsprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku zprzetwarzaniem danych osobowych iw sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie oochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88.
  2. Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczas korzystania zeSklepu, jest Sprzedawca.
  3. Dane osobowe, znajdujące się wbazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane podmiotom, które nie uczestniczą wrealizacji Umowy sprzedaży.
  4. Klient zgodnie, zart. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego iRady (UE) 2016/679 zdnia 27 kwietnia 2016 r. wsprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku zprzetwarzaniem danych osobowych iw sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie oochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88 ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, może żądać ich poprawienia lubusunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzanych danych osobowych.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.
  6. Szczegółowe informacje wzakresie danych osobowych iochrony prywatności zostały zawarte wzakładce „Polityka prywatności" na stronie Sklepu.

10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży Towarów znajdujących się na stronie Sklepu.
  2. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
  3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu ototwojdom.pl.
  4. Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
  5. Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
  6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Wprzypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu abezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają teprzepisy.
  8. Wrazie gdyby którekolwiek zpostanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu wpozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.
  9. Sprzedawane na stronie internetowej ototwojdom.pl gotowe projekty domów jednorodzinnych są dziełem twórczym i podlegają ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W związku z tym zabrania się kopiowania projektu lub jego składowych bez zgody autora opracowania. O oryginalności projektu świadczy hologramowa naklejka znajdująca się na:
    • - pierwszej stronie projektu budowlanego,
    • - rysunkach rzutów,
    • - pierwszej stronie projektów technicznych każdej z branż.
    Pojedynczy egzemplarz może posłużyć do uzyskania jednego pozwolenia na budowę oraz wzniesienia jednej inwestycji. Zabrania się wielokrotnego wykorzystywania projektu do różnych pozwoleń na budowę. Egzemplarz nielegalnie powielony nie może stanowić podstawy do zatwierdzenia projektu przez organ administracji architektoniczno – budowlanej, oraz nie może stanowić instrukcji do wzniesienia budowli na jego podstawie. Wszelkie prawa zastrzeżone.